Модернізація національної системи освіти спрямована на конвертованість національних дипломів вищої освіти відповідно до принципів Лісабонської конференції «Про визнання кваліфікацій, що належать до вищої освіти в Європейському регіоні». Відповідно до міжнародних стандартів, однією з форм реформування системи освіти є впровадження кредитної системи навчання, яка передбачає інтеграцію в міжнародний освітній простір. Поворот педагогічної свідомості від роздумів про традиційні методи до педагогічних технологій підвищує його цілеспрямованість, системність, діяльність і дає комплексний результат. Нині розроблено та вдосконалено чимало інтенсивних педагогічних технологій. Освітній процес у вищому навчальному закладі має бути побудований на основі сучасних інтенсивних психолого-педагогічних технологій, що включають максимальну інтенсифікацію навчання студентів.
Без своєї активної діяльності студента ніщо не може стати надбанням його розуму та особистих якостей. Тобто. одним із факторів становлення майбутнього професіонала є активна позиція студента під час навчання – цілеспрямованість, активність, старанність, відповідальність, воля, вимогливість до себе, бажання зробити зміст освіти надбанням своєї свідомості. Для цього необхідно, щоб на занятті кожен студент хотів якісно засвоїти все те, чого його навчають, був психологічно активним, старався і напружено працював, тобто.перебував у стані готовності до володіння навчальним матеріалом від початку остаточно заняття. Багато залежить від особливостей заняття, де він присутній: його змісту, організації, методики, дій викладача. Заняття може дати максимальний ефект, якщо викладач не зводить своє завдання до викладу навчального матеріалу, а одночасно орієнтований на вирішення завдання формування готовності студентів до оволодіння навчальним матеріалом, активізації його творчого мислення, взаємодії.
Викладання в умовах кредитної системи навчання має бути засноване на активних методах навчання. Активні форми і методи навчання чи технології активного навчання спираються як на процеси сприйняття, пам'яті, уваги, а й, передусім, творче, продуктивне мислення, поведінка, спілкування. Технології називають активними, тому що в них істотно змінюються і роль навчального (замість ролі інформатора - роль менеджера), і роль учнів. взаємодія), оскільки з методів впливу вони переростають у методи взаємодії педагога та учня, стимулюють пізнавальну діяльність, залучають кожного учасника в розумову та поведінкову активність, створюють неможливість неучасті в пізнавальному процесі. Зміст підготовки фахівця не повинно обмежуватися предметним змістом, що забезпечує лише його професійну компетентність.Необхідний і соціальний контекст, що передбачає наявність умінь соціальної взаємодії та спілкування, спільного ухвалення рішень, колективної миследіяльності тощо. Соціальний контекст майбутньої професійної діяльності задають гуманістичні умови навчання, демократичні відносини між викладачами та студентами, творча обстановка міжособистісної взаємодії та спілкування.
аргументувати свою точку зору, чітко формулювати та викладати свої думки, аналізувати складні ситуації, виявляти головні та другорядні, причини їх виникнення, знаходити способи та засоби їх вирішення. процесі навчання. Інтерактивні методи передбачають кооперацію - співробітництво, що сприяє організації та досягненню позитивних результатів у спільній діяльності, та конкуренцію - конфлікт, зіткнення протилежних цілей, позицій, інтересів. До інтерактивних методів відносяться «мозковий штурм», дискусія, аналіз ситуації, рольова гра, анкета. на підвищення розумової активності та вирішення складних інтелектуальних завдань
|